۲۶ شهریور ۱۴۰۳

انتقاد عارف از تناقض رشد ۸ درصدی اقتصادی با قطع برق/ چند دستور به وزیر نیرو!

۱۱ شهریور ۱۴۰۳

معاون اول رئیس جمهور با اشاره تناقض رشد اقتصادی ۸ درصدی با قطع برق روزانه ۷ تا ۸ ساعت چند دستور به وزیر نیرو داد!

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، محمدرضا عارف در معارفه عباس علی آبادی وزیر نیرو جدید از بی توجهی و عدم سرمایه گذاری مناسب در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر انتقاد کرد و گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم در این دوره، استفاده از انرژی خورشیدی، انرژی باد و سایر انرژی‌های تجدید پذیر مانند زمین گرمایی است.

وی افزود: طبق برنامه هفتم توسعه، رشد متوسط ۸ درصدی هدف گذاری شده اما متاسفانه با این رشد فاصله بسیاری وجود دارد که باید جبران شود.

این مقام مسئول ادامه داد: انتظار بر رشد اقتصادی ۸ درصدی است اما روزانه ۷تا ۸ساعت برق قطع می شود که علاوه بر خسارت، عدم النفع آن نیز بسیار زیاد است. باید برای حل این مشکل کار بزرگی صورت گیرد. طبق برنامه هفتم، میانگین بهره‌وری در صنعت برق باید به ۴۴ درصد و رشد خطوط شبکه به ۵ درصد برسد. از وزیر نیرو درخواست می شود کار را در این حوزه با جدیت ادامه دهد.

عارف افزود: مشخص شدن قیمت تضمینی خرید انرژی‌های جدید، خرید انرژی برق تولیدی از منابع تجدید پذیر و برق تولیدی از پسماندها از وزیر نیرو خواسته می شود. همچنین آب‌های مرزی مسئله مهمی است و در این حوزه باید با همکاری سایر بخش‌ها برای جبران کسری آب و غلبه بر بحران آب تلاش شود.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x