۲۶ شهریور ۱۴۰۳

اعلام آمادگی پزشکیان به ماکرون درباره ادامه مذاکرات برای لغو تحریم ها

۹ مرداد ۱۴۰۳

رئیس جمهور در تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه ضمن نگرانی شدید از تشدید تنش‌های لبنان از آمادگی ادامه مذاکرات برای لغو تحریم ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، روسای جمهور ایران و فرانسه در تماس تلفنی یک ساعته درباره مسائل مختلف از جمله مذاکرات رفع تحریم، جنگ اوکراین و آخرین تحولات در غزه و لبنان به گفت و گو کردند.

براساس این گزارش، امانوئل مکرون من تبریک انتخاب پزشکیان از رویکرد ایجاد تعامل و تعادل در سیاست خارجی استقبال و ابراز امیدواری کرد روابط ایران با فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی در دوره جدید بیش از گذشته ارتقا یابد.

پزشکیان نیز پیشینه روابط سیاسی و مراودات فرهنگی ایران و فرانسه را زمینه مناسبی برای توسعه تعاملات دیپلماتیک میان دو کشور دانست و آمادگی ایران برای ارتقای روابط با فرانسه بر مبنای صداقت و اعتمادسازی مشترک را اعلام کرد.

وی با اعلام آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات رفع تحریم در چارچوب توافق، اجرای همه تعهدات از سوی طرفین و توقف فشار و تحریم‌ها را حداقل انتظار از این توافق و زمینه مناسبی برای تداوم و پیشبرد گفتگوها دانست و گفت: ایران به استناد بیش از ۱۵ گزارش آژانس انرژی اتمی به همه تعهدات در برجام عمل کرده اما آمریکا بدون عمل به تعهدات ضمن خروج یکطرفه از این توافق، تحریم‌های مضاعفی تحمیل کرده‌اند.

پزشکیان با ابراز نگرانی شدید از تشدید تنش‌ها در مرزهای جنوبی لبنان با رژیم صهیونیستی،‌ نسبت به تبعات و نتایج هرگونه تجاوز به لبنان هشدار داد و افزود‌: رژیم صهیونیستی در صورت حمله به لبنان اشتباهی بزرگ مرتکب خواهد شد که تبعات سنگینی به همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x