۱۸ شهریور ۱۴۰۳

احتمال تصمیمات جدید برقی برای صنایع و مردم به دلیل دو هفته بسیار گرم در ایران

۳۰ تیر ۱۴۰۳

احتمال تصمیمات جدید وزارت نیرو به دلیل در پیش رو بودن دو هفته بسیار گرم در ایران و ثبت نصاب‌های جدید مصرفی، وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به در پیش رو بودن دو هفته بسیار گرم در ایران و ثبت نصاب‌های جدید مصرفی از برگزاری جلسه امروز صبح با حضور وزیر نیرو در اتاق بحران مرکز دیسپچینگ برق و احتمال اتخاذ تصمیمات جدید خبر داد و اعلام کرد: به‌ازای هر یک‌درجه افزایش دما، ۱۸۰۰ مگاوات به مصرف برق افزوده می‌شود اما تا این لحظه شبکه برق پایدار بود.

سامانه و جبهه گرم فقط مختص ایران نبوده و کشورهای حاشیه خلیج فارس هم تحت تأثیر این موج گرما، دچار اختلالاتی در تأمین برق شده اند و حتی کویت جداول خاموشی منتشر کرد.

همه صنعت برق بسیج هستند و کارکنان نیروگاه‌ها و شبکه‌های برق جان‌فشانی می‌کنند تا برق پایداری برای مردم تأمین شود ولی حتی با تامین برق پایدار هم شاید شبکه برق تحت فشار سنگینی قرار گیرد و امکان تأمین نباشد. لذا نیازمند همکاری بیشتر مردم است.

بنابراین مشترکان صنعتی و عمده، کشاورزی، اداری و بخش عمومی باید برنامه‌های مدیریت مصرف را طی این دو هفته به صورت کامل و به صورت دقیق رعایت کنند. مشترکان خانگی پرمصرف و بدمصرف و بیش از دو برابر الگو هم باید اصول درست مصرف برق را رعایت کنند. در غیر این صورت برق این گروه قطع خواهد شد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x