به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، محمد اتابک در خصوص دلایل افزایش قیمت کارخانهای خودرو، گفت: ۸۰ درصد تولید داخلی خودروها برعهده دو خودروساز است و خودرو های تولیدی دو شرکت طی ۱۸ ماه گذشته هیچ افزایش قیمتی نگرفته بودند.
وی افزود: علاقهای به افزایش قیمت خودروها وجود نداشت اما باید سیر تورم ۱۸ ماهه در نظر گرفته می شد. وقتی فولاد، پلیمر، لاستیک و … گران میشود، دستمزدها افزایش پیدا میکند. عدم افزایش قیمت خودروها موجب بالا رفتن زیان انباشته شرکتها میشد که نارضایتی زیادی ایجاد میکرد.
اتابک ادامه داد: مصوبه افزایش قیمت خودروها باید در دولت قبل انجام میگرفت ولی رها شده بود. کمتر از ۱۰۰ روز از آغاز کار دولت جدید گذشته و زیانها رو به انباشت بود و برای ۲۰ میلیون سهامدار این موارد مهم بود. افزایشی که برای قیمت خودرو اعمال شد، ۵۰ درصد مصوبه ۱۸ ماه گذشته است اما همین میزان افزایش هم اثر مثبتی بر سهام خودروسازان خواهد گذاشت.