۲۶ شهریور ۱۴۰۳

آمار سه و ۱۰ ساله افزایش سرمایه و واگذاری دارایی مازاد ۱۲ بانک دولتی و بورسی

۲۹ مرداد ۱۴۰۳

وزرات اقتصاد گزارشی از آمار واگذاری دارایی‌های مازاد و افزایش سرمایه ۱۲ بانک دولتی و خصولتی طی ۱۰ و سه سال گذشته ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، طبق گزارش وزارت اقتصاد از سال ۹۴ تا پایان خرداد سال جاری، کل واگذاری دارایی‌های مازاد ۱۲ بانک دولتی و خصولتی بیش از ۱۵۸ هزار میلیارد تومان بود که ۵۷ درصد معادل ۹۱٫۵ هزار میلیارد تومان به سهام غیر بانکی و ۴۳ درصد معادل ۶۶٫۴ هزار میلیارد تومان به اموال مازاد تعلق داشت.

بر اساس این گزارش، طی ۲٫۵ سال منتهی به خرداد، ۱۰۳٫۲ هزار میلیارد تومان از سهام و اموال مازاد بانک ها واگذار شد در حالی که از سال ۹۴ تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۴٫۸ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد و سهام غیربانکی بانک ها واگذار شد.

کل افزایش سرمایه بانک ­های تحت مدیریت وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم (سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳)، حدود ۲۷۹ هزار میلیارد تومان بود که حاکی از رشد ۱۲۳ درصدی نسبت به پایان دولت دوازدهم (پایان سال ۹۹) است.

از ۲۷۹ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه، ۴۲ هزار میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی­ ها (۱۵ درصد) و مابقی، سرمایه با کیفیت بود. سال­ ۱۴۰۱ و ۱۴۰۳ افزایش سرمایه­ از محل تجدید ارزیابی دارایی­ ها در بانک­های تحت مدیریت وزارت انجام نشد و سال ۱۴۰۲ نیز تنها ۶ درصد از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه از این محل بود.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x