۶ مرداد ۱۴۰۳

مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تشریح کرد:

جزئیات مجوزهای صادر شده نهادهای مالی در ۶ماه نخست سال‌جاری

۲۳ آبان ۱۴۰۲

مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین جزئیات از صدور مجوز نهادهای مالی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
نهادهای مالی

مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین جزئیات از صدور مجوز نهادهای مالی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش بازارسهام نیوز، مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گزارشی از ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ درخصوص آمار مجوزهای صادر شده برای امور مربوط به شرکت‌های سرمایه‌گذاری، هلدینگ‌ها، موافقت اصولی و نیز صدور مجوز تاسیس نهادهای مالی منتشر کرد.

تعداد صدور مجوزها

نهادهای مالی

نهادهای مالی

بر این اساس؛ در نیمه نخست امسال تعداد هفت مجوز فعالیت برای شرکت سبدگردانی، ۶ مجوز در زمینه مشاور سرمایه‌گذاری و یک مجوز درخصوص پردازش اطلاعات مالی صادر شده است.

این گزارش می‌افزاید: در ادامه فعالیت‎‌های صورت گرفته در این حوزه، در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۲ موافقت اصولی و ۱۰ مجوز برای تاسیس نهاد مالی صادر شده است.

افزون براین؛ تعداد مجوزهای صادر شده در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری، هلدینگ‌ها و خدمات بازار سرمایه به ترتیب ۱۶، ۱۰ و ۴ مجوز بوده است.

تعداد نظارت‌ها

نهادهای مالی

نهادهای مالی

در بخش دیگری از این گزارش آمده است؛ در این بازه زمانی؛ تعداد یک هزار و ۶۸ نهاد مالی، تحت نظارت اداره بازرسی قرار داشتند که شرکت‌های سبدگردانی، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری، شرکت تامین سرمایه، پردازش اطلاعات مالی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها شامل این نهادهای مالی بودند.

آمار بررسی صلاحیت‌ها

گزارش ارایه شده از عملکرد اداره بررسی صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهاد های مالی در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که تعداد ۹۳۰ نامه‌ برای انجام بررسی صلاحیت ابلاغ شد که از این میزان، تعداد ۸۸۱ نامه تایید صلاحیت شدند.

همچنین تعداد نامه‌های دعوت به مصاحبه برای بررسی صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهاد های مالی، ۱۲۶ نامه اعلام شده است.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x