۲۸ مهر ۱۴۰۳

سه اقدام برای نجات بورس و وظایف رئیس سازمان و وزیر اقتصاد

۱۵ مهر ۱۴۰۳

کارشناس بازار سرمایه، دامنه یک درصدی را راهکار دو سه روزه دانست و با اعلام 3 اقدام برای نجات بورس، وظایف رئیس سازمان و وزیر اقتصاد را گوشزد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، مهدی رباطی طی یادداشتی خطاب به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد در تلگرام، اعلام کرد: نجات بازار سرمایه در شرایط فعلی از محل قفل کردن معاملات با دامنه یک درصد نیست. این راهکار نهایت دو سه روزه برای مدیریت موضوع در لحظه بحران است.

تمام بورس های دنیا در شرایطی این چنین، مسیر نجات از کاهش نرخ بهره و تزریق سنگین منابع مالی می گذرد. اکنون هم بورس به حداقل دو میلیارد دلار تزریق منابع ، کاهش نرخ بهره و حمایت بودجه دولت نیاز دارد. اگر این اقدامات صورت نگیرد ترک فعل دولت، وزارت اقتصاد و شورای عالی بورس خواهد بود.

وزیر اقتصاد دقت داشته باشد دوره بازی با کلمات تمام شده و با حرف درمانی بورس از بحران خارج نمی شود. سرنوشت خاندوزی جلوی چشم بوده و چشم بر هم بزنید چهار سال تمام است.

رییس سازمان بورس باید کت را درآورده و به عنوان وظیفه اصلی از دولت و شرکت هایی که طی این سال ها از محل این بازار سودهای ده ها میلیارد دلاری بردند این موارد را طلب کند.

همچنین کانال های تلگرامی و خبرنگارانی که دو سه ماه قبل پروژه برداشته بودند که رییس سازمان باید سیاسی باشد نه از جنس بازار تلاش کنند این بدیهیات از کانال سیاسی اجرایی شود.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x