۶ مرداد ۱۴۰۳

راموفارمین به ۹۶ درصد از اهداف خود رسید

۱۵ اسفند ۱۴۰۲

در روزهای پایانی سال، شرکت داروسازی راموفارمین 60 سالگی خود را جشن گرفت. این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت داروسازی جابرابن حیان و به تبع آن شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو، با بیش از نیم قرن پیشینه درخشان در نظام سلامت، در زمینه تولید داروهای انسانی و مکمل‌های تغذیه‌ای فعالیت می‌کند.

در روزهای پایانی سال، شرکت داروسازی راموفارمین ۶۰ سالگی خود را جشن گرفت. این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت داروسازی جابرابن حیان و به تبع آن شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو، با بیش از نیم قرن پیشینه درخشان در نظام سلامت، در زمینه تولید داروهای انسانی و مکمل‌های تغذیه‌ای فعالیت می‌کند. موضوع فعالیت شرکت طبق اساسنامه شامل تأسیس واحدهای تولیدی جهت تهیه مواد اولیه و انواع فرآورده‌های دارویی و بهداشتی، انجام کلیه امور بازرگانی مربوط به واردات، توزیع و فروش محصولات دارویی و بهداشتی و سرمایه‌گذاری و مشارکت در سایر شرکت‌های بازرگانی و تولیدی است.

به گزارش بازار سهام نیوز راموفارمین از تولیدکنندگان برجسته و صاحب نام شربت‌های دارویی است. بسیاری از قرص‌های تولیدی این شرکت، ازجمله کاربامازپین با برند کاربارام، لوودوپا سی و لوودوپا سی فورت با نام‌های تجاری ال- دورام سی، ال دورام سی فورت و تعداد دیگری از محصولات راموفارمین با نام ژنریک وارد بازار دارویی کشور شده‌اند. همچنین شرکت داروسازی راموفارمین تولید کننده انحصاری قرص آزاتیوپرین در کشور با نام تجاری آزارام هم است.

عملکرد ۹ ماهه

راموفارمین ۹ ماهه ۱۴۰۲ را با موفقیت طی کرد.  بررسی روند تولید و فروش و میزان سود خالص و ناخالص شرکت داروسازی راموفارمین در سال مالی ۱۴۰۲ نشان می دهد این شرکت توانسته است در سال مهار تورم و رشد تولید به اهداف در نظر گرفته شده خود دست پیدا کند. میزان درصد تحقق بودجه منتهی به ۹ ماهه سال مالی ۱۴۰۲ در شرکت داروسازی راموفارمین به ۹۶ درصد رسید که در گروه شربتها ۱۰۲ درصد، قرصها ۸۸ درصد، کپسول ۸۱ درصد تحقق یافت و سود هر سهم ۱۶۲٫۶۷۹ ریال در نظر گرفته شد.

بودجه سال مالی ۱۴۰۳ با در نظر گرفتن سیاستها و منویات مدیران هلدینگ شفادارو و هیات مدیره این داروسازی به رقم ۶۴۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

محصولات جدید و صادرات

در راستای تولید محصولات جدید در گروه داروهای گیاهی با توجه به بررسی بازار و سودآور بودن این محصولات و توسعه سبد محصولات شرکت با بررسی های بازار، در گروههای مکمل های تقویت کننده قوای جنسی، مکملهای تقویت حافظه، تقویت استخوان ها، مفاصل و عضلات بزودی این محصولات فرموله و تولید در سال آتی روانه بازار هدف قرار خواهند گرفت.

در حوزه صادرات در سال ۱۴۰۲ با توجه به اخذ درخواست خرید از مشتریان کشور افغانستان، بررسی قیمتها انجام پذیرفته و با در نظر گرفتن سود شرکت اقدامات لازم جهت صادرات سبد داروهای تولیدی در راس امور قرار گرفت.

همچنین در نوزدهم تیرماه در شرکت راموفارمین و با حضور مدیرعامل شرکت هلدینگ توسعه آینده پویا، از هشت محصول جدید دیگر با هدف تکمیل کردن سبد دارویی گروه شفا دارو و بالا بردن توان رقابتی پخش رازی رونمایی شد.

اهداف و برنامه ها

  • اهتمام برای کاهش بهای تمام شده محصولات با خریدهای به موقع و قیمت مناسب مواد موثره و ملزومات با هدف افزایش حاشیه سود.
  • رفع موانع و بهره برداری از پروژه های ناتمام
  • تقویت سبد محصولات شرکت و اضافه نمودن داروهای جدید با حاشیه سود بالا
  • احیاء نمودن خطوط تولید متوقف شده
  • تشکیل واحد مارکتینگ و صادرات و کمیته های تخصصی
  • تدوین آئین نامه اعطای تسهیلات و تشکیل کمیته مربوطه
  • خرید مواد موثره و ملزومات بر اساس (نیاز بازار هدف و اعلام شرکتهای پخش) با هدف جلوگیری از رسوب محصولات تولید شده و کاهش هزینه های تسهیلات و افزایش حاشیه سود
  • تشکیل کمیته احیاء محصولات با هدف احیاء و تولید مجدد محصولات قدیمی شرکت که در حال حاضر نیاز مبرم در بازار هدف ایجاد شده است و یا پروانه ای آنها باطل و یا منقضی شده اند.
  • تدوین آئین نامه اعتبارسنجی مشتریان
  • شروع به اقدام جهت بازسازی اتاق توزین و بخش آزارام و تهیه نقشه های مربوطه که در سال جاری در اسرع وقت صورت پذیرد.

کاهش ریسک

وضعیت ناپایدار تامین برق به ویژه در تابستان یکی  مشکلاتی است که در سال های اخیر مراکز تولیدی با آن مواجه اند.  به ویژه که در صنعت حساس دارو، تهیه مقدمات لازم  جهت برخورداری از برق پایدار به دلیل این شرایط  بیش از پیش احساس می شود. در این راستا شرکت راموفارمین موفق شد در یک دستگاه دیزل ژنراتور از بهترین برندهای بین المللی را خریداری کند. این دستگاه دیزل ژنراتور، با حضور مدیرعامل شرکت هلدینگ توسعه آینده پویا و مدیرعامل هلدینگ شفادارو و معاونان و مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه گروه شفا در سال مال امسال مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

 

بهره برداری از ۱۶ پروژه مهم دارویی در مجموعه شفادارو

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفادارو خبر داد: ۱۶ پروژه مهم دارویی با پیشرفت بالای ۸۵ درصد  در راستای تعریف خط تولیدهای جدید و افزایش کیفیت تولیدات در مجموعه شفادارو به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری شفادارو دکتر کاظم پور مدیر عامل شرکت، در جلسه ارائه گزارش عملکرد ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۱۴۰۲ مورخه ۱۵ بهمن در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اهمیت صنعت دارو در سطح دنیا اظهار داشت: صنعت دارو در دنیا جزو صنایع استراتژیک و هایتک می باشد و به لحاظ اینکه در پیشگیری از امراض، درمان بیماری ها و سلامتی مردم ارتباط مستقیمی دارد بسیار حایز اهمیت می باشد و سعی کردیم با توجه به منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» گام های مهم و موثری به لحاظ کمّی و کیفی در راستای تولید دارو و ارائه آن در سطح کشور برداریم که با توجه به ارزیابی مثبت از فروش و سود در شرکت های گروه توانستیم به این مهم دست یابیم.

دکتر کاظم پور اهم فعالیت های شرکت سرمایه گذاری شفادارو را پروژه های آتی شرکت های تابعه شامل عرضه شرکت داروسازی راموفارمین و فرآیندشیمی حکیم، اصلاح ساختار مالی شرکت های تابعه از طریق افزایش سرمایه، پیگیری پیشرفت پروژه های شرکت های تابعه جهت افزایش تولید و تولید محصولات جدید اعلام کرد.

وی با اشاره به سود تجمیعی شرکت های تابعه در ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۱۴۰۲ افزود: فروش خالص ۹ ماهه مجموعه شفادارو اعم از تولید و توزیع از مبلغ ۱۰۱٫۸۱۹ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۴۸٫۱۱۲ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ که افزایش ۴۵ درصدی داشته و سود خالص مجموعه از مبلغ ۱۷٫۲۱۴ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۷٫۹۶۳ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ که افزایش ۴ درصدی یافته است.

دکترکاظم پور تصریح کرد: خلاصه عملکرد کل شرکت های تولیدی شفادارو در مقایسه با بودجه سال ۱۴۰۲ به ترتیب؛ فروش خالص ۸۹% ، سود ناخالص ۸۹% ، سود عملیاتی ۸۸% و سود خالص را ۶۳% ارزیابی کرد که صورت تجمیعی شرکت های گروه شفادارو به لحاظ درصد پوشش بودجه لحاظ شده است. وی همچنین از رشد ۵۲ درصدی فروش شرکت های تابعه شفادرو در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفادارو از پیشرفت قابل ملاحظه پروژه های مجموعه شفادارو خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۶ پروژه مهم با پیشرفت بالای ۸۵ درصد در حال تکمیل و راه اندازی است که از این تعداد، ۵ پروژه در داروسازی دانا، ۴ پروژه در داروسازی جابرابن حیان،۶ پروژه در داروسازی کیمیدارو، ۳ پروژه در داروسازی اسوه، ۱ پروژه در داروسازی راموفارمین و ۲ پروژه در شرکت پخش رازی در مراحل تکمیل و راه اندازی است که این پروژه¬های در خصوص بازسازی، افزایش ظرفیت و اصلاح واحدهای تولیدی، اصلاحات GMP و تفکیک خطوط ویال، پروژه تولید اسپرهای تنفسی DPI، رفع نواقص و بالابردن کیفیت تولید، احداث خط تولید سافت ژل هازارد، پروژه پوکه کپسول، پروژه آزمایشگاه میکروبیولوژی، خط تولید آمپول و آمپول پریفیلد، تولید مکمل گامی و همچنین احداث مراکز توزیع جدید جهت در شهرهای بندرعباس و شهر الشتر و چندین پروژه دیگر در مجموعه شفادارو می باشد که تعداد قابل توجهی از این پروژه ها در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسند.

دکتر کاظم پور در ادمه از رونمایی ۵۸ محصول جدید در مجموعه شفادارو خبر داد و گفت: این محصولات در شرکت کیمیدارو تولید خواهد شد که ۱۵ محصول آن جزو داروهای پرفروش می باشد.

وی با اشاره به چشم انداز مجموعه شفادارو بیان کرد: صادرات دارو به کشورهای عراق، افغانستان و سوریه صورت گرفته و امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و اصولی بتوانیم صادرات دارو از قبیل آنتی بیوتیک ها، مکمل ها و محصولات بایوتک را به کشورهای پاکستان و روسیه توسعه بدهیم که مذاکرات در این خصوص در حال انجام است و به طور کلی تلاش می کنیم به مهم ترین رسالت مان که تأمین نیازهای دارویی و تأمین سلامتی مردم است، جامه عمل بپوشانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد در حال حاضر برنامه فروش مجموعه شفادارو ۱۳ هزار میلیارد تومان و تولیدات مجموعه ۷ هزار میلیارد تومان می باشد که امیدواریم با تلاش مضاعف مجموعه شفادارو بتوانیم حجم فروش بازار را به ۱۸ هزار میلیارد تومان و حجم تولید را به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسانیم و سهم مناسبی از بازار دارو را در اختیار داشته باشیم.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x