۳۰ شهریور ۱۴۰۳

درآمد صندوق توسعه از انتقال کارمزد کارگزاری ها از ۳۰ به ۲۵ درصد کاهش یافت

۲۵ شهریور ۱۴۰۳

دبیر کل کانون کارگزاران از کاهش کسر از درآمد کارمزد شرکت‌های کارگزاری جهت انتقال به صندوق توسعه بازار سرمایه از 30 به 25 درصد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، کانون کارگزاران در نشستی موضوع انتقال درصدی از منابع شرکت‌های کارگزاری از صندوق توسعه بازار سرمایه به صندوق تضمین تسویه معاملات را با حضور هادی علیپور مدیر تسویه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، دبیر کل و برخی از اعضای هیات مدیره و نیز مدیران عامل عضو کانون کارگزاران بورس، مورد بررسی قرار داد.

بر اساس این گزارش، عظیم ثابت دبیر کل کانون کارگزاران در این نشست، گفت: در راستای حفظ منافع کارگزاران در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار، کاهش میزان مکسوره از درآمد ناشی از کارمزد متعلق به شرکت‌های کارگزاری جهت انتقال به صندوق توسعه بازار سرمایه از ۳۰ به ۲۵ درصد رسید.

هادی علیپور مدیر تسویه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز در خصوص دستورالعمل صندوق تضمین تسویه معاملات در بورس‌ها و نیز مصوبه اخیر سازمان در خصوص امکان درخواست ابطال واحدهای سرمایه­‌گذاری شرکت‌­های کارگزاری در صندوق توسعه مربوط به قبل از ۱۳ تیر به شرط انتقال ۲۰ درصد از مبلغ هر درخواست ابطال به صندوق تضمین پاسخگوی ابهامات و پرسش‌های کارگزاران شد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x