۳۱ شهریور ۱۴۰۳

تابستان ۲۰۲۴ با ثبت رکورد جدید به گرم‌ترین دوره تاریخ تبدیل شد

۱۸ شهریور ۱۴۰۳

تابستان ۲۰۲۴ به دلیل آثار مخرب زغال‌ سنگ، نفت و گاز طبیعی به گرم‌ترین تابستان زمین از زمان آغاز ثبت دماها تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، طبق اعلام سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا، تابستان ۲۰۲۴ گرم‌ترین تابستان زمین از زمان آغاز ثبت دماها بود و میانگین دمای نیم کره شمالی زمین در ماه‌های ژوئن، ژوئیه و اوت به ۱۶.۸ درجه سانتیگراد رسید و میانگین دمای تابستان ۰.۰۳ درجه سانتیگراد بالاتر از رکورد قبلی سال ۲۰۲۳ شد.

براساس این گزارش، میانگین سطح دمای جهانی در ماه اوت به ۱۶.۸ درجه سانتیگراد رسید و بخش‌ بزرگی از شرق، جنوب و جنوب شرق اروپا از جمله ایتالیا و یونان و بخش‌هایی از شرق دریای آدریاتیک، گرم‌ترین تابستان از زمان آغاز را ثبت کردند و فقط چند کشور مانند ایرلند و اسکاتلند خنک‌تر از حد معمول بودند.

مدیر سرویس کوپرنیک اتحادیه اروپا هم عامل اصلی گرمایش زمین را تغییرات اقلیمی بلندمدت ناشی از فعالیت‌های انسانی مانند سوزاندن زغال‌سنگ، نفت و گاز طبیعی اعلام کرد و گفت: برای جلوگیری از تبدیل سال ۲۰۲۴ به گرم‌ترین سال تاریخ به سرمایش بسیار قابل توجهی در چند ماه باقی‌مانده تا پایان سال نیاز است اما به نظر نمی‌رسد ممکن باشد. بنابراین سال جاری میلادی به احتمال زیاد گرم‌ترین سال از زمان آغاز ثبت دما خواهد شد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x