۶ مرداد ۱۴۰۳

مدیرعامل بورس انرژی خبر داد:

استقبال گسترده صنایع از برق سبز تجدیدپذیر

۱۶ آبان ۱۴۰۲

مدیرعامل بورس انرژی گفت: برق سبز شرکت‌های تولیدکننده انرژی تجدیدپذیر که از طریق بورس انرژی در اختیار صنایع قرار می‌گیرد، با استقبال گسترده‌ای روبرو شده است.
برق سبز

مدیرعامل بورس انرژی گفت: برق سبز شرکت‌های تولیدکننده انرژی تجدیدپذیر که از طریق بورس انرژی در اختیار صنایع قرار می‌گیرد، با استقبال گسترده‌ای روبرو شده است.

به گزارش بازارسهام نیوز، علی نقوی، گفت: تعهد دولت در خصوص عدم خاموشی برای مصرف‌کنندگان برق سبز، موجب ترغیب مصرف‌کنندگان و چشم‌انداز مثبت این صنعت می‌شود.

وی ادامه داد: دولت متعهد شد که برقِ سبز مشمول قانون مدیریت مصرف و خاموشی نخواهد شد و صنایع پس از اطمینان از این تعهد، تشویق به خریداری این محصول شدند.

مدیرعامل بورس انرژی افزود: مصرف‌کنندگان برقِ سبز یکی از مزیت‌های این کالا را قطع نشدن آن و پایداری مدوام خط تولید خود می‌دانند و براساس اعلام آنها؛ امسال خسارت‌های ناشی از قطع برق معمولی را نداشتند.

نقوی ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر را یک درصد از کل برق‌های تولیدی کشور اعلام کرد و گفت: به دلیل نبود چشم‌انداز مثبت فروش این کالا، میزان تولید پایین بود و مقرر شده استهر ساله به‌میزان تولید آن افزوده شود و با وساطت بورس انرژی صنایع بتوانند به‌صورت مستقیم با نیروگاه‌ها در ارتباط بوده و منابع را دریافت و خریداری کنند.

مدیرعامل بورس انرژی خاطرنشان کرد: براساس مصوبات صورت گرفته حجم برقِ سبز هر ساله یک درصد افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص حمایت قانون از تولیدکنندگان برق سبز گفت: طبق ماده ۱۶ قانون حمایت از تولید دانش‌بنیان، صنایع مکلفند یک درصد از برق مورد نیاز خودشان را از تولیدکنندگان برق سبز تهیه کنند و یا مبادرت به راه‌اندازی نیروگاه کنند که این اقدامات منجر به رونق بیشتر بازار این محصول خواهد شد.

منبع: بورس انرژی

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x