۱ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل سرمایه‌گذاری پارس آریان در گفت‌وگو با «سنا» مطرح کرد:

بازگشت امید به بازار سرمایه/ تفاهم گفتمانی بین وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس، در بازار امید ایجاد کرد

۱ مهر ۱۴۰۳

علی اکبر امین تفرشی، مدیرعامل سرمایه گذاری پارس آریان گفت: برنامه‌های وزیر اقتصاد درباره بازار سرمایه، انتصاب رییس جدید سازمان بورس و تفاهم گفتمانی که بین دکتر همتی و دکتر صیدی برای حمایت از بازار سرمایه شکل گرفته، باعث ایجاد امید در بازار شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، علی اکبر امین تفرشی، انتصاب دولت جدید، مشخص شدن وزیر اقتصاد و تغییر رییس سازمان بورس و اوراق بهادار را از جمله دلایل تحولات مثبت در بازار برشمرد و گفت: مجموعه این عوامل به ویژه اظهارات دکتر همتی وزیر اقتصاد و صیدی رییس سازمان بورس درباره حمایت از بازار تحولات جدیدی را در بازار رقم زد.

او افزود: رکود حاکم بر بورس در یک سال اخیر و رسیدن قیمت ها به پایین‌ترین حد ممکن نیز نشان داد بازار منتظر خبر خوش و حمایت جدی و تغییر مثبت است.

تفرشی، با اشاره به امید شکل گرفته در بازار سرمایه، توضیح داد: بیانات وزیر اقتصاد درباره بازار سرمایه، انتصاب رییس جدید سازمان بورس و تفاهم گفتمانی که بین دکتر همتی و صیدی برای حمایت از بازار سرمایه شکل گرفت و ساختار حاکم بر بورس، همگی باعث ایجاد امید در بازار شد.

به گفته مدیر عامل سرمایه گذاری پارس آریان، همچنین ضمن تحلیل اثر تحولات اخیر منطقه بر بورس اعلام کرد: ریسک تحولات سیاسی و حوادث منطقه‌ای همه بازارها را در منطقه تحت تاثیر قرار می‌دهد اما در بازار سرمایه ایران این ریسک‌ها دیگر تاثیر چندانی برجای نخواهد داشت.

او گفت: به نظر می‌رسد فعالان بازار در ارزیابی اثرات تحولات منطقه‌ای، نه این‌که ریسک جنگ را کم ببینند، بلکه تصورشان این است که بازار به کف رسیده و ارزنده است، در نتیجه حتی اگر تحولات منفی هم شکل بگیرد، اتفاق ناخوشایندی را در بازار تجربه نخواهیم کرد.

تفرشی در پایان این را هم اضافه کرد: با توجه به امید شکل گرفته در بازار، سرمایه‌گذاران و فعالان بورس با دقت ریسک سیستماتیک بازار را دنبال می‌کنند ولی درعین حال،به تغییرات و تحولات داخلی امیدوار هستند که نتیجه آن در صحبت‌های دکتر همتی و صیدی به وضوح مشخص است.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x