۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اولین دستور پزشکیان درباره قراردادهای جدید، عزل و نصب ها و ابلاغ مصوبات

۲۰ تیر ۱۴۰۳

رئیس جمهور دستور داد از عقد قراردادهای جدید و هرگونه تعهد و عزل و نصب افراد، خودداری و ابلاغ مصوبات قبلی با هماهنگی انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، مسعود پزشکیان در نامه‌ای به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور خواستار توجه به موارد ذیل تا استقرار دولت جدید شد.

۱. در هیچ یک از وزارتخانه‌ها و معاونت‌های ریاست جمهوری از جمله در شرکت‌های تابعه و وابسته به دستگاه‌ها جز انجام امور متعارف و پرداخت‌های جاری از عقد و یا عملیاتی کردن قراردادهای جدید و یا ایجاد هرگونه تعهد به هر شکل از جمله صدور احکام اداری و تعهد آور و همچنین عزل و نصب افراد و هر نوع استخدام یا بکارگیری نیروی جدید به هر شکل خودداری شود. در موارد اجتناب ناپذیر، انجام این امور با کسب مجوز کتبی از جنابعالی بلامانع خواهد بود.

۲. مصوبات هیات وزیران در دولت قبل که دارای بار و یا آثار مالی بوده و تا کنون ابلاغ نشده پس از هماهنگی با اینجانب ابلاغ شود.

براساس این گزارش، حمیده زرآبادی سخنگوی ستاد انتخابات پزشکیان پیش از این با اشاره به بخشنامه مهم مخبر به دستگاه‌ها مبنی بر عدم تغییر و جا به جایی در ساختارهای سازمانی و جا به جایی نیروی انسانی، اعلام کرده بود:‌ با وجود بخش‌نامه به تمام دستگاه‌های اجرایی، گزارش‌های واصله از صدور احکام بی‌ رویه، بدون‌ضابطه و خلاف دریافت شده است.

در این میان احسان خاندوزی وزیر اقتصاد توضیح داد: طبق قانون بودجه و تعیین ردیف بودجه هر دستگاه و در نظر گرفتن این مسئله که تک‌تک حکم‌ها و اقدامات از قبل در بودجه مشخص شده، کسی نمی‌تواند ریالی بیشتر اختصاص دهد. درخصوص صدور احکام نیز مخبر ابلاغیه‌ای صادر کرد که تا زمان واگذاری امور به دولت چهاردهم در احکام صادره باید الزامات قانونی رعایت شود.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x