۳۰ شهریور ۱۴۰۳

انتقاد از پزشکیان: آیا منعی برای حضور زنان در دولت وجود دارد؟

۲۳ مرداد ۱۴۰۳

فعال سیاسی-اجتماعی و روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب از غیب زنان، ، جوانان و اهل سنت در فهرست وزیران پیشنهادی دولت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، عباس عبدی درباره انتشار فهرست وزیران پیشنهادی دولت به مجلس در روزنامه اعتماد اعلام کرد: رئیس جمهور باید بگوید آیا منعی برای حضور زنان دارد یا خیر؟ اگر بلی آیا از نظر تعداد هم منعی بود؟ به علاوه چرا مسئولیت را به عهده همان گروه‌هایی که مانع می‌شوند، نمی‌اندازد؟ چرا باید خود در این زمینه مسئولیت بپذیرد؟

در برخی از پست‌های پیشنهادی افراد شایسته اهل سنت پیشنهاد شده بود که معلوم نیست به چه دلیل پزشکیان ماجرا را شرح نمی‌دهد اما در روز معرفی وزرا باید صریحا در این‌باره صحبت کند. بحث فعلی این نیست که آیا زنان، جوانان و اهل سنت در کابینه باشند یا خیر؟ بحث اصلی ریشه نبودن آنها و مسئولیت متوجه جناح است.

انتقادات روزهای اخیر نه یک تهدید بلکه یک فرصت و ظرفیت است. اینها لزوما از روی دشمنی و خباثت نیست.

وزارت آموزش و پرورش خط قرمز شما است. برای وزارت کشور افراد شایسته ای بودند که می‌توانستند ملاحظات رسمی حکومت را نیز در نظر بگیرند و معلوم نیست که چرا تایید نشدند؟

آیا این فهرست وزیران نهایی است یا باید در مجلس نیز فیلتر جدیدی گذاشته شود؟ اگر نهایی نیست لطفا در همین مرحله همه را پس بگیرید و ۱۹ وزیری را پیشنهاد کنید که خودتان قبول دارید.

یک لحظه تصور کنید که آقای پزشکیان شکست بخورد، چه خواهد شد؟ جز اینکه او به خانه خود می‌رود در همان جایی که پیش از انتخابات بود؟ این حکومت است که باید ماجرا را حل کند. چه راه حلی برای آن وجود دارد؟

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x