۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعلام حداقل سرمایه شرکت های بیمه و ارسال اصلاحیه قانون اصل ۴۴ آماده به مجلس

۱۶ تیر ۱۴۰۳

اصلاحیه قانون اصل ۴۴ با تصویب هیات وزیران، آماده طرح در مجلس و حداقل سرمایه شرکت های بیمه تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با اشاره به سه خبر در حوزه وزارت اقتصاد، اعلام کرد: هیات وزیران اصلاحیه قانون سیاست‌های اصل ۴۴ را که بعد از ۱۶ سال نیازمند اصلاح جدی در فقره‌های مهمی در موضوع مربوط به شرکت‌داری دستگاه‌های دولتی، واگذاری و اصلاح برخی از فرایندهای خصوصی‌سازی و تمام مراحل مربوط به نظارت، اهلیت‌سنجی خریداران و امثال بود را مصوب کرد تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

خبر دوم اتفاق مهمی است که در موضوع مالیاتی رخ داده و هیات وزیران با نشاندار کردن بخشی از وصولی‌های مالیات به نفع اجرای پروژه‌های عمرانی همان استان موافقت کرد و از ماه آینده این امکان در اختیار مؤدیان مالیاتی بخش‌های مختلف قرار خواهد گرفت که می‌توانند انتخاب کنند بخشی از مالیات پرداختی آنها صرف تکمیل کدام پروژه نیمه‌تمام استان شود.

مصوبه سوم هیات دولت هم مربوط به افزایش حداقل سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای است که بعد از چندین سال صورت گرفت. به نحوی که مجموع سرمایه‌ پایه‌ شرکت‌های بیمه‌ای در حوزه بیمه اشخاص به ۹۰۰میلیارد تومان، شرکت‌های بیمه‌ای حوزه اموال و مسئولیت به ۱٫۱ هزار میلیارد تومان، شرکت‌های مختلط هر دو حوزه ۱٫۴ و شرکت‌های بیمه‌ اتکایی ۱٫۵ هزار میلیارد تومان باشد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x