۳۱ شهریور ۱۴۰۳

آیین‌نامه صدور مجوز صندوق‌های ضمانت غیردولتی در هیات دولت تصویب شد

۲۹ مرداد ۱۴۰۳

وزیر اقتصاد از تصویب آیین‌نامه صدور مجوز فعالیت صندوق‌های ضمانت غیردولتی در هیات وزیران خبر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، احسان خاندوزی از تصویب آیین‌نامه صدور مجوز فعالیت صندوق‌های ضمانت غیردولتی خبر داد و اعلام کرد: آیین‌نامه صدور مجوز فعالیت صندوق‌های ضمانت غیردولتی، اولین ثمره تشکیل شورای ملی تامین مالی در وزارت اقتصاد به تصویب هیأت وزیران رسید. امید است آیین‌نامه مجوز فعالیت شرکت‌های اعتبارسنجی نیز بزودی در دولت چهاردهم تصویب و اجرا شود.

براساس این گزارش، پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی نحوه تأسیس و فعالیت صندوق‌های تضمین در آخرین جلسه مطرح و موارد اختلاف در آیین‌نامه از جمله شرایط صدور ضمانت نامه‌های صندوق تضمین، نحوه تأمین منابع صندوق‌های ضمانت دولتی، نحوه نظارت بر عملکرد صندوق‌های تضمین، حداقل سرمایه و و شرایط موسسان برای تاسیس صندوق‌های تضمین مورد توافق اعضا قرار گرفت.

شورای ملی ‌تأمین مالی طبق بند الف ماده ۲ قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها و به‌ منظور توسعه و ترویج الگوهای ‌تأمین مالی، هم‌افزایی نهادها و ‌روش‌های ‌تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در ‌تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار، تشکیل شده و برخی اعضای اقتصادی کابینه و کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس و ریاست وزیر اقتصاد در این شورا حضور دارند.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x