۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آماری جالب از محدودیت ها و نحوه دریافت وام کارکنان بانک ها و رد چند حاشیه

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

اقتصاددان و عضو هیات علمى دانشگاه با رد حواشى مربوط به وام بانک ها به کارکنان، آمار جالبی از محدودیت ها و نحوه دریافت وام این گروه ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، آلبرت بغزیان درباره حواشى اخیر مربوط به وام بانک ها به کارکنان، اعلام کرد: کارکنان بانک ها از دریافت تسهیلات بانکى عادى محروم هستند. به این معنی که کارمند بانک صادرات نمى تواند از بانک سپه، وامى که عموم مردم دریافت مى کنند را درخواست کند. بنابراین براساس مجوز از مراجع ذیربط، تسهیلات کارمندى به کارکنان بانک ها پرداخت مى شود و داراى سقف تجمعى و در حال حاضر حدود ٩٨٠میلیون تومان است که شامل وام مسکن و وام ضرورى کارکنان بانک ها است.

از سوى دیگر کارکنان بانک ها براى دریافت تسهیلات کارمندى وثیقه ملکى در رهن بانک قرار می دهند که ده ها برابر وام ارزش دارد و حتى سه نفر از همکاران هم ضامن مى شوند. سود تسهیلات کارکنان بانک ها بین ١٠ تا ٢٣ درصد بوده و وام قرض الحسنه هم که سال ها است دیگر به کارکنان بانک ها پرداخت نمى شود.

بنابراین آنچه در رسانه ها منعکس شده، تجمیع تسهیلاتی است که طى سالیان، مانده آن به صورت شفاف اعلام می شود و اینطور نیست که این عدد وام هاى یکساله یک کارمند باشد. همچنین در رسانه ها، مانده تسهیلات بر تعداد کارکنان شاغل تقسیم شده اما این مانده تسهیلات مربوط به شاغلین و بازنشستگان است و مانده ها بر اعداد بزرگترى باید تقسیم شود.

در این میان اکثر ادارات و نهادها، مزایایى براى کارکنان دارند که در راستاى ایجاد انگیزش و تعهد سازمانى است و نباید با هجمه هاى رسانه اى زحمات یک بخش یا نهاد اقتصادى مثل بانک که مسئولیت هاى مالى سنگینى هم دارد نادیده گرفته شود.

 

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x